4 Pria Yang Ditarik Ke Neraka

Pertama: Ayah/Bapak

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja, maka dia akan ditarik oleh anaknya.
 
Kedua: Suami
Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak tanduk istrinya. Bergaul bebas di pekerjaan, bersolek diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri. Walaupun dia seorang alim (sholat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh istrinya.
Ketiga: Kakak-kakaknya
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga  wanita jatuh kepada Kakak-kakaknya. jikalau mereka hanya mementing keluarganya saja dan adik perempuannya dibiarkan melencong dari ajaran ISLAM. tunggulah tarikan adiknya di akhirat.
 
Keempat: Anak Lelakinya
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari islam, maka akan dipersoalkan dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak. nantikan tarikan ibunya.

Tinggalkan Balasan

Your email address will not be published.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »